Thursday, December 18, 2008

USAHAWAN INTERNET MUSLIM










Almarhum Ayahda Ku Hj Shariff Bin Hj salleh
AL_FATIHAH

GERAK
ICT
Merapatkan jurang digital di kalangan belia-belia dan juga orang-orang melayu

MATLAMAT PROGRAM:
Matlamat program ini ialah untuk mendedahkan seramai mungkin rakan-rakan kita khususnya di kalangan belia beliawanis ke dunia ICT walaupun ramai menganggap yang mereka sudah mahir dalam bidang ini.

Berapa ramaikah yang menggunakan Internet sebagai “sahabat” mereka untuk menyelesaikan masalah harian seperti membayar bil, membeli barangan yang di perlukan, membeli tiket bas, tren mahu pun kapalterbang? Mengapa masih ramai di antara kita masih sanggup berbaris panjang di kaunter-kaunter bayaran hanya untuk membayar bil letrik, bil air mahu pun bil astro?.

Lebih panjang barisan atau lebih sesak pejabat pos atau pusat bayaran setempat membuktikan ramai di antara kita yang masih tidak menerima hakikat bahawa Internet sebenarnya boleh membebaskan mereka daripada masalah tersebut.

Selain menggunakan ICT untuk kemudahan harian, program ini telah pergi jauh lagi untuk mendekatkan orang awam dengan dunia Internet dengan memiliki laman web mereka masing-masing atau sekurang-kurangnya memiliki blog masing-masing untuk meletakkan diri mereka bersama jutaan “rakyat” lain di dunia maya yang dipanggil Internet.

Dan, yang akhir sekali, matlamat program ini ialah memberikan ganjaran kewangan kepada mereka yang telah mendapat manfaat dari program ini apabila mereka mengenalkan sistem ini kepada rakan-rakan mereka.

Hanya dengan menggunakan sistem ini dan memberitahu kepada rakan-rakan dan apabila mereka juga menggunakan sistem ini, ganjaran yang teramat istimewa menanti anda.

SISTEM:
Sistem ini ialah program keahlian Internet yang memberikan ganjaran kepada ahli dalam pelbagai bentuk ganjaran sebagai penghargaan. Ia bermula dengan Direct Reward (Ganjaran Segera), DLCP (Ganjaran Pasangan). Ini akan diikuti dengan beberapa lagi ganjaran dalam bentuk jangka panjang.

Untuk memaksimakan pendapatan, satu pendekatan unik yang dinamakan ”PASS UP"yang bermaksud, kita bersetuju untuk mendahulukan bayaran keahlian kita untuk orang yang mengenalkan kita kepada program ini.

Dalam erti kata lain kita membayar untuk pengenal kita dan orang yang kita kenalkan pula akan membayar untuk kita.
Untuk itu, semua ahli yang menyertai projek ini DI WAJIBKAN mengenalkan 4 orang sebagai SYARAT UTAMA. Sekiranyanya prospek tidak bersedia maka adalah lebih baik untuk tidak menyertai projek ini kerana mereka akan kehilangan wang dan pergerakkan kumpulan akan terganggu.

PROSES:
Apabila seseorang prospek itu telah bersedia dan bersetuju dengan syarat-syarat yang diberi, beliau di kehendaki melalui proses-proses ini.
Mengisi Borang Pendaftaran dan sekaligus membuat bayaran sebanyak RM70 kepada pengenal untuk proses pendaftaran.

Sekiranya anda ingin mengetahui secara mendalam, hadir ke sesi penerangan yang hanya mengambil masa antara 1 – 2 jam di meting Centre yang berhampiran atau sekiranya anda berada jauh dari meting Centre, anda bolehlah membaca bahan-bahan yang diberikan untuk memahirkan diri dengan program ini.

Setelah mendaftar, anda sangat digalakkan untuk menghadiri seminar 1 hari yang akan menerangkan secara mendalam mengenai keseluruhan sistem ini agar ahli dapat melihat gambaran sebenar dan faham bagaimana untuk mengembangkan jaringan ANDA,

Walaupun ada di kalangan ahli menggunakan pelbagai pendekatan seperti menyebarkan flyer, apa yang pasti untuk mendapatkan pulangan maksima, anda hanya perlu kenalkan 4 rakan sahaja. Oleh itu, anda sebenarnya boleh memilih dengan baik siapa 4 rakan yang akan anda ajak bersama-sama anda dalam program ini,

Elakkan mendaftar ister, anak, ibu bapa atau adik beradik sekiranya anda tahu yang mereka tidak akan melakukan apa-apa untuk mengembangkan jaringan mereka,

Apabila anda berjaya mendapatkan 4 orang itu, maka anda telah berjaya melepasi halangan yang paling sukar dan selepas ini, anda hanya perlu membimbing 4 orang tersebut melakukan apa yang telah anda lakukan,

Apabila mereka telah mendapat 4 orang, maka anda akan mula menerima pendapatan anda yang pertama,


SYARAT:
Bayaran – RM70 dibayar semasa membuat pendaftaran.
Pemohon membayar ke dalam akaun Gold Cable Hosting Services (001794538-V) – Maybank 5624 0560 1644 atau kepada Pay Centre yang berkenaan.
Bukti bayaran hendaklah dilampirkan bersama Borang Permohonan,

Wajib mengenalkan 4 rakan!!!!
---------------------------------------------------------------
1. Mengenalkan 4 rakan di level 1 dan masing-masing telah membuat bayaran RM70, dan 4 rakan tadi wajib mengenalkan kepada 4 rakan mereka yang lain.
Ahli akan mula mendapat pendapatan apabila rakan-rakan di level 2 mula mendaftar iaitu jumlah menjadi 16. Anda perolehi RM300. dan pendapatan anda pun bermula.
ANDA AKAN MENERIMA: DIRECTREWARD ,DLCP,DTF1,DTF2,UMIP,AS,BONUS MATRIX,CYCLE MATRIX,MPU1,MPU2.dengan hanya RM70 anda bakal menjana 10 jenis pendapatan tanpa henti,kerja anda hanya perkenalkan 4 orang saja jika ada lebih bantulah rakan-rakan yang lain.

Soalan Lazim:
Latarbelakang syarikat:

2hundredplus.com ialah francais dari sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan web hosting dan beribu pejabat di California, Amerika Syarikat. Memulakan perniagaan pada tahun 1998 dan pada 2005 memulakan program keahlian melalui Internet menggunakan laman web www.retico.net yang memberi pelbagai faedah kepada ahli.

Memulakan program francais pada hujung 2007 di mana ahli yang berminat boleh membina laman web mereka sendiri dan digabungkan dengan sistem yang diuruskan oleh Retico.

Pejabat 2hundredplus?:
2hundredplus
tidak mempunyai pejabat urusan kerana memang salah satu matlamat berurusan di Internet ialah untuk mengurangkan kos operasi. Operasi Retico di luar USA juga tidak menggunakan pejabat tetapi di wakili oleh 3 Land Agent yang dilantik untuk pasaran Amerika, Eropah dan Asia.
Pasaran Asia diwakili oleh En. Hashim Kamal dan salah seorang pemegang francais di Malaysia ialah En. Mohd Khalid. Di USA pejabat mereka hanyalah untuk menguruskan kemudahan hosting dan semua kemudahan kelengkapan terbesar berada di Houston, Texas.

Kelulusan pihak berkuasa Malaysia?:
Ini adalah program keahlian Internet yang tidak didaftarkan di Malaysia. 2hundredplus bukan satu perniagaan kerana tiada apa-apa produk yang perlu dijual.
Kelulusan tidak diperlukan kerana hanya perniagaan yang didaftarkan di Malaysia sahaja memerlukan kebenaran pihak berkuasa Malaysia.

Apa perbezaan 2hundredplus dengan skim piramid!!!! / pelaburan Internet!!!!?:
Skim piramid!!!!! ialah satu cara susunan statik yang dilakukan dalam satu matriks dan hanya menguntungkan mereka yang masuk ke dalam matriks itu diperingkat awal.
Pelaburan Internet!!!!! ialah melabur sejumlah wang ke dalam syarikat yang menjanjikan sejumlah pulangan secara tetap dan biasanya dalam masa yang singkat biasanya tak lama dan akan menyebabkan kerugian yang bukan sedikit kepada pesertanya.

2hundredplus ialah program keahlian yang memberi manfaat kepada semua ahli dalam pelbagai cara, dari matriks mengikut tarikh pendaftaran, matriks mengikut usaha yang dilakukan secara berkala dan matriks mengikut bilangan ahli yang dikenalkan, dengan hanya satu yuran yang kecil yang dibayar sekali seumur hidup. Ahli yang rajin akan menerima imbuhan yang lebih dari ahli yang tidak berbuat apa-apa walaupun telah mendaftar jauh lebih awal.

Apakah kemudahan atau perkhidmatan yang dapat dinikmati oleh ahli?:
Apabila seseorang itu menjadi ahli, perkhidmatan yang paling asas yang dapat digunakan secara PERCUMA ialah kemudahan web hosting. Bagi mereka yang tahu mengenai dunia Internet, kemudahan hosting ialah yang paling mahal kerana dibayar secara bulanan jika dibandingkan dengan membina laman web atau mendaftar domain yang hanya perlu dibayar setahun sekali sahaja.

Untuk menggunakan kemudahan ini, ahli perlulah membina laman web mereka dan mendaftarkan nama domain mereka. Hantarkan maklumat domain dan email kepada Retico melalui Support Ticket untuk mendapatkan kemudahan hosting yang akan diberikan dalam masa 48 jam.

Keistimewaan kedua ialah membeli francais. Ini adalah untuk mereka yang mempunyai jaringan yang besar dan mahu menjadikan kemudahan hosting ini sebagai satu kemudahan kepada ahli-ahli yang bernaung di bawah ”kelab” mereka.

Keistimewaan yang terakhir ialah untuk menjadi Land Agent untuk sesebuah negara dan ini memerlukan modal yang besar. Status ini adalah seperti rakan kongsi kepada Retico untuk mengendalikan operasi di sesebuah negara.
Tiada apa-apa yuran lagi baik bulanan atau tahunan yang perlu dibayar.

7. Adakah pendapatan ini halal?:
Asas pendapatan kita dari program ini adalah sama seperti kita menerima upah kerana telah melakukan sesuatu untuk seseorang atau sesebuah organisasi.
Di sini kita menerima upah dalam pelbagai bentuk kerana telah mengenalkan ”pelanggan” baru kepada Retico. Kecanggihan sistem ini membolehkan kita menerima pendapatan berulang kali.

Pendapatan kita BUKAN hasil dari pelaburan!!! atau wang yang diniagakan. Pendapatan kita adalah 100% dari bayaran keahlian yang dikitar mengikut giliran.

Selain itu, pihak-pihak yang arif seperti Tuan Tuan Guru di Kelantan telah dirujuk dan mengesahkan bahawa kaedah ini tidak salah disisi hukum kerana kita sedia maklum wang yang kita bayar sebagai yuran keahlian diberikan kepada seseorang dan kita pula akan menerima dari orang lain apabila tiba giliran kita.

8. Adakah kaedah ini selamat?:
Dalam apa juga keputusan yang kita ambil, terdapat risiko yang tersendiri. Program ini juga mempunyai risikonya yang tersendiri, tetapi memandangkan program ini telah berjalan dengan lancar selama lebih 3 tahun, bolehlah dikatakan risikonya rendah.

Maaf! kalau saya katakan, risiko yang lebih besar ialah apabila anda membayar RM70 tetapi tidak mengenalkan 4 orang seperti yang disyaratkan kerana dengan hanya mendaftar, anda tidak akan mendapat apa-apa manfaat kewangan.


CARA MENGELUARKAN PENDAPATAN

SYARAT
Ahli telah memenuhi syarat-syarat yang telah dipersetujui.
Sekiranya ahli tidak mempunyai akaun bank, ahli boleh memohon untuk memasukkan pendapatan ke akaun bank pihak ketiga rakan/sdramra dengan mengisi borang di bawah.

PROSES:
Pemohon perlu login ke akaun masing masing dan membuat pindahan epoint ke Pay Centre yang berhampiran.
Di peringkat awal terdapat 3 Pay Centre;
1. Selangor, username pcsel1,
2. Perak,
username pcprk1
3. Kedah, username pckdh1

Pay Centre tambahan akan diwujudkan mengikut keperluan.
Jumlah minima yang boleh dikeluarkan ialah 100 epoints, perlu ada baki 110 epoints bagi tujuan tersebut 1 epoint bersamaan usd$1.=RM2.90sen.

Pay Centre akan menerima maklumat pindahan epoints anda sehari selepas anda membuat pindahan. Contoh, anda memindahkan 1000 epoint ke pcsel1 pada 15 September jam 2 petang. Maklumat tersebut akan diterima oleh Pay Centre pada 16 September.
Di peringkat awal, semua bayaran akan dibuat melalui cek dan di tanggung oleh Pay Centre sebagai salah satu syarat menjadi Pay Centre.
Bayaran terus ke akaun bank ahli sedang diusahakan.
Pay Centre akan memproses bayaran sebaik sahaja menerima maklumat pindahan epoints anda.
Tempoh sebenar yang akan diambil untuk memasukkan cek tersebut ke akaun anda bergantung kepada bilangan yang akan diproses dan waktu operasi Pay Centre.
Untuk 1000 epoints yang anda pindahkan, anda akan menerima bayaran sebanyak RM2,900.

Selain cara di atas, anda boleh mengeluarkan menggunakan kaedah biasa, iaitu memindahkan ke akaun e-currency anda seperti e-gold.
___________________________________________________________________________________

No comments: